اسرار خانه داری و تربیت فرزندان

اسرار خانه داری و تربیت فرزندان

اسرار خانه داری و تربیت فرزندان

اسرار خانه داری و تربیت فرزندان

۲۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معمولا یکی از زوج ها، نقش اسکل را در رابطه به خود می گیرد و دیگری شنقل می شود

 

اگر کمی به روابط اطرافمان نگاهی بیندازیم متوجه زوج های اسکل و شنقل زیادی می شویم! اسکل هایی که از این رابطه به آن رابطه می پرند، و با وسواسی پایان ناپذیر در جست و جوی چیزی هستند که نمی دانند چیست و ...

چرا اسکل می شویم؟
می گویند اُسکل پرنده ای است که ابتدا غذایش را قایم می کند، و بعد یادش می رود آن را کجا قایم کرده. شنقل هم پرنده ای است که غذایش را به اسکل می دهد تا برایش نگه دارد! چیزی که در این حکایت جالب است، توان بالقوه آن برای توضیح خیلی از روابط ، مخصوصا رابطه زن و مرد، یک زوج است.

معمولا یکی از زوج ها، نقش اسکل را در رابطه به خود می گیرد و دیگری شنقل می شود، بعد از یک سال به طلاق می انجامد یا هنوز یک ماه از عمر آن نگذشته، با دعوا و جنجال پایان می گیرد، اما اسکل چه کسی است؟ اسکل کسی است که درک درستی از خودش و جایگاهش، خواسته هایش، اهدافش، و افکار و احساسات متناقضش در رابطه با خود و دیگری ندارد و معمولا بی قرار است. کسی که چیزهای مهمی را در زندگیش گم کرده؛ چیزهایی مثل هدف، ثبات رای، مسوولیت، خودآگاهی، جسارت، اعتماد، تلاش، وجدان، و نمی داند کجا باید دنبال آنها بگردد، یا اصلا چرا باید دنبال آنها بگردد!

اوضاع شنقل از اسکل خراب تر است؛ او یک سره در خواب و خیال به سر می برد. چشم بسته اعتماد می کند از آنجا که قادر به فرق گذاشتن بین رویا و واقعیت نیست، تمام دارایی، هست و نیستش را به دست اسکل می سپارد و سرش را زیر برف می کند، خودش را به ندیدن می زند و اعتمادی ساده لوحانه پیش می گیرد به این امید که خیالاتش واقعیت پیدا کند.

  • ۰
  • ۰

خوشبختی را با پول نمی توان خرید‎

 

اگر فکر می‌کنید یک شاهزاده ثروتمند می‌تواند کلید خوشبختی را به‌شما هدیه کند، سخت در اشتباه اید!


نمی‌خواهیم با حرف‌های کلیشه‌ای شما را از خواندن این مطلب منصرف کنیم. ما هم مثل شما خوب می‌دانیم که گاهی به‌دلیل پول نداشتن می‌توانید توی دردسر بیفتید و بی‌پولی حتی گاهی می‌تواند جان‌تان را هم به خطر بیندازد. اما نمی‌توانیم بپذیریم که پول تنها چیزی است که می‌تواند میانه شما و همسرتان را شکر‌آب کند و اگر جیب‌های‌تان همیشه پر باشد، دیگر دلیلی برای دل‌گرفتگی‌های بعد از ازدواج باقی نمی‌ماند.

وقتی زیر یک سقف شب و روزتان را می‌گذرانید، بهانه‌های زیادی می‌تواند جرقه آتشی میان شما را روشن کند؛ بهانه‌هایی که می‌توانند به‌دلیل بستن چشم‌تان در روزهای انتخاب همسر حالا گریبان‌تان را بگیرند یا اینکه در روزهای بعد از ازدواج پای‌شان را به زندگی‌تان وارد کنند و برای‌تان دردسر ایجاد کنند.

جنگ برای به‌دست آوردن حق‌تان
شما چه تعریفی برای خود و زندگی‌تان دارید؟ خودتان را زنی می‌بینید که در اجتماع حضور دارد، کار می‌کند و حتی اگر سر کار نرود، راهی دیگر برای رشد اجتماعی پیدا می‌کند؟ همسرتان زن آینده‌اش را چطور می‌بیند؟ او از آن دست مردهایی است که معتقد است کار تنها ابزاری برای پول در آوردن است و اگر نیازی به پول بیشتر نباشد، دلیلی برای حضور شما در اجتماع وجود ندارد؟

قبل از ازدواج درمورد نگاهی که به زندگی و خودتان دارید با خواستگارتان صحبت کنید و به اینکه این نگاه چقدر با تصویر همسرتان از زن زندگی‌اش مطابقت دارد. نگذارید او ایجاد محدودیت را به‌عنوان ابزاری برای نشان دادن توجه به شما معرفی کند و برای به‌دست آوردن تک‌تک حقوق‌تان شما را به جنگی فرساینده وارد کند. مردی که شیوه شما برای زندگی را قبول ندارد و نمی‌گذارد خودتان باشید، حتی با جیب پرپول هم نمی‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب همسر باشد.

جنگ برای کنار هم بودن
مردی که حاضر نیست پایش را از خانه بیرون بگذارد و اهل سفر و تفریح نیست، می‌تواند همسر کسل‌کننده‌ای باشد. اما مراقب باشید برای پیدا کردن یک همسر ماجراجو که از دور جذاب و هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد، خودتان را به دردسر دیگری نیندازید. مردی که دوستان زیادی دارد و حلقه حمایتی گسترده‌ای در اطرافش است، شاید گزینه خوبی برای انتخاب شریک زندگی باشد، اما اگر مرزی که بعد از ازدواج میان روابط دوستانه و خانوادگی‌اش باید بگذارد را نشناسد، اجتماعی بودنش به یکی از اصلی‌ترین دلایل تنش میان شما تبدیل می‌شود.

  • ۰
  • ۰

عشق را کنترل کنید


آیا فکر می‌کنیدعشق قابل کنترل نیست؟آیا فکر می‌کنید اگر کسی از همان ابتدای آشنایی عاشقتان نشود، دیگر شانسی ندارید؟آیا فکر می‌کنید امکان این وجود ندارد که بتوانید کسی را دیوانه‌وار عاشق خودتان بکنید؟

اگر پاسختان به این سوال‌ها مثبت بوده است، احتمالا به قضا و قدر و سرنوشت هم اعتقاد دارید. اشکالی ندارد، خیلی‌ها اینطورند! اکثر مردم تصور می‌کنند که عشق چیزی غیرقابل‌تغییر است و کنترلی روی آن ندارند.

اما تحقیقات مختلفی که طی این سالها انجام گرفته ثابت کرده است که شما می‌توانید عشق را کنترل کنید. و همه اینها توسط قدرت مغز انجام می‌گیرد. فقط باید یاد بگیرید چطور از ذهنتان استفاده کنید.

عشق هیچ فرقی با سایر احساسات روانشناسی که به صورت روزانه تجربه می‌کنید ندارد:
– ترس
– استرس
– حسادت
– ترحم به خود
– اضطراب

این احساسات قابل کنترل هستند و عشق هم جزو احساسات روانشناختی دسته‌بندی می‌شود و قابل کنترل است. کنترل عشق بعنوان یک احساس به همان اندازه کنترل ترس، هیجان و از این قبیل آسان است. مشکل اعتقادات ما است. در طول سالها باور کرده‌ایم که عشق چیزی است که اتفاق می‌افتد و همه چیز به سرنوشت بستگی دارد.

  • ۰
  • ۰

اولین تلفن همراه 5G

شرکت بزرگ ارتباطات چین ZTE از اولین گوشی هوشمند جهان با فناوری 5G در بارسلونا اسپانیا در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا ، این شرکت چینی اظهار کرد: Gigabit Phone اولین گوشی همراه هوشمند با قابلیت سرعت دانلود بیش از یک گیگا بیت در هر ثانیه است که این سرعت 10 برابر سریع‌تر از نسل خدمات 4G مورد استفاده در دنیای امروز است.

 

سخنگوی شرکت ZTE اظهار کرد: این دستگاه جدید ابزاری برای اتصال دائم کاربران محسوب شده و یکی از فناوری‌های پیشرفته شرکت محسوب می‌شود.

 

این شرکت فناوری نسل جدید تولیدات خود را با قابلیت 5G با نام اختصاری نسل پنجم برای استفاده کاربران در دانلود فیلم در چند ثانیه ارائه کرده است.

 

این شرکت از سال 1985 تاسیس شده و مشتریان بسیاری در بیش از 160 کشور جهان دارد و یکی از فروشندگان گوشی هوشمند در ایالات متحده است.

  • iran canada
  • ۰
  • ۰

نور قرمز BMW

از دهه‌ی 70 میلادی تاکنون نور نشان‌دهنده‌های پشت فرمان و همچنین کل بخش‌های دیگر قرمز بوده است. ب‌ام‌و چندین دهه است که از نور قرمز برای روشنایی پشت آمپر و سایر بخش‌ها استفاده کرده و جدای از بحث زیبایی‌شناسی، دلیل خوبی نیز برای آن وجود دارد.

به گزارش پدال،آسان‌ترین نوری که چشم انسان می‌تواند جذب کند نور قرمز است. با طول‌موج 605 نانومتری، نور قرمز-نارنجی آسان‌ترین نوری است که چشم بدون خسته شدن می‌تواند ببیند و این موضوعی مهم است. یک دلیل علمی مهم برای این کار وجود دارد که به گیرنده‌های مخروطی و میله‌ای چشم انسان ارتباط دارد. اساساً اگر در شبی تاریک به نشان‌دهنده‌هایی که رنگ قرمز دارند نگاه کنید چشمتان کمتر خسته شده و نیازی به تلاش زیاد برای دیدن آن‌ها وجود ندارد بنابراین این کار باعث رانندگی ایمن‌تر و آسان‌تر در شب خواهد شد.

 

  • ۰
  • ۰

نرمی مفصل

در تمام سنین ممکن است نرمی مفصل وجود داشته باشد ولی در کودکی شایعتر است

 

نرمی مفصل یا هایپرموبیلیته یک نوع تیپ اسکلتی افراد است که در آن فرد قابلیت انعطاف بیش از حد مفصل یا مفاصل خود را داراست. به خودی خود نرمی مفصل بیماری تلقی نمیشود ولی در صورت همراهی با برخی شکایات و یا نشانه سندرم نرمی مفصل تلقی شده و نیازمند توجه ویژه میگردد....

1) واژه نرمی مفصل چیست و چه تفاوتی با نرمی استخوان دارد؟
نرمی مفصل و نرمی استخوان دو واژه جایگزین پارسی واژه های علمی هایپرموبیلیته و ریکتز میباشند. نرمی استخوان بدلایل مختلف در زمینه مشکلات متابولیسم  ویتامین دی و کلسیم ایجاد و منجر به اختلالات ساختاری در استخوان میگردد که خود را بصور گوناگون نظیر دیر بسته شدن ملاج ها، جعبه ای شکل شدن جمجمه، برجستگی توپ پینگ پنگ مانند پشت سر، برجسته شدن محل اتصال دنده ها به جناق، سینه کبوتری، پهن شدن استخوان مچ دست و مچ پا ، افزایش عرق کردن، نامتقارن بودن جمجمه و نرمی استخوان سر، تأخیردر رشد دندانهای موقتی ، نقص در استخوانی شدن دندانهای دائمی و خرابی دندان ،ناهنجاری استخوانهای لگنی ، انحنای استخوانهای پا بصورت پای پرانتزی و یا پای ضربدری؛ اما نرمی مفصل بمعنی قابلیت انعطاف بیش از حد معمول مفصل میباشد و تفاوت بسیاری بین این دو معنا وجود دارد. در سنین و جنسیتهای مختلف، مفاصل محدوده حرکتی معین و تعریف شده دارند، هرگاه مفصلی بیش از این محدوده ها بتواند حرکت کند هایپرموبیلیته یا نرمی مفصل اطلاق میشود. این نرمی میتواند در یک مفصل و یا مفاصل متعدد و یا در تمام مفاصل بصورت منتشر وجنرالیزه وجود داشته باشد.

2) نرمی مفصل در چه محدوده سنی دیده میشود و چقدر شایع است ؟
در تمام سنین ممکن است نرمی مفصل وجود داشته باشد ولی  در سنین کودکی و نوجوانی شایعتر است. اصولا نرمی مفصل در سنین بالای 3 سال تعریف میشود و بیشترین شیوع در سنین 3  تا 7 سالگیست. با افزایش سن هایپرموبیلیته بسرعت رو به کاهش میگذارد تا حدود نوجوانی و پس از آن  بازهم شیوع آن کاهش می یابد ولی با سرعتی کمتر هرچند ممکن است تا آخر عمر نیز وجود داشته باشد. نرمی مفصلی در تمامی جوامع بطور گسترده ای شایع است و بسته به جامعه و نژاد مورد مطالعه ، تعریف و معیا ر سنجش هایپرموبیلیته، سن و جنس گروه مورد مطالعه شیوع متفاوتی در آمارها بیان گردیده است ولی بطور کلی شیوع 10 تا 20 درصد در سنین رشد برای آن ذکر گردیده است. در کشور ما ایران آماری از شیوع آن موجود نیست ولی پروپوزال بررسی فراوانی آن توسط دپارتمان روماتولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نوشته شده و با رایزنی های صورت گرفته با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی،  قرار است ابتدا بصورت پایلوت در سطح استانی انجام و سپس بصورت طرح ملی در سطح کشور انجام گردد.

  • ۰
  • ۰

ارزیابی رشد

ارزیابی رشد باید توسط متخصص حرفه ای صورت گیرد

 

اختلال رشد بچه ها به ناتوانی کودکان و شیرخواران از رشد طبیعی گفته می شود. تا زمانی که تشخیص خاصی برای توجیه این مشکل نباشد، از اصطلاح اختلال رشد بچه استفاده می شود.

دور سر، وزن و قد برخی کودکان به طور طبیعی رشد نمی کند. مهارتهای حرکتی این گونه کودکان از جمله چرخیدن در تخت و نشستن و ایستادن و راه رفتن معمولا دیرتر از حالت طبیعی سایر کودکان ظاهر می شود. مهارتهای ذهنی و اجتماعی مانند صحبت کردن، رابطهٔ اجتماعی و غذا خوردن بدون کمک دیگران و اختیار ادرار و... نیز غالبا از حالت طبیعی خود به تاخیر می افتد.

وقتی در مورد مراحل شکل گیری مهارت های حرکتی کودکان صحبت می کنیم، محدوده وسیعی از آنچه که به آن طبیعی گفته می شود برای کودکان نوپا در نظر گرفته می شود؛ برای مثال راه رفتن کودک را در نظر بگیرید. بعضی از کودکان یک دفعه شروع به دویدن می کنند، در حالی که کودکان دیگر مشغول تاتی تاتی کردن هستند. معمولا این تفاوت ها کاملا طبیعی و نرمال هستند، اما اگر مدت زمان زیادی طول بکشد که کودک بتواند قاشق در دست بگیرد و یا اولین قدمش را بردارد، احتمال تاخیر در رشد مهارت های حرکتی وجود دارد.

خوشبختانه راه های زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید به رشد مهارت های کودک خود سرعت دهید. همین حالا شروع کنید. با جواب دادن به متداول ترین سوالات در خصوص تاخیر مهارت های حرکتی کودکان نوپا می توانید به روند رشد این مهارت ها کمک کنید.


تاخیر در مهارت های ظریف و درشت حرکتی به چه معناست؟
همانطور که مشخص است، کودکانی که دچار تاخیر در مهارت های ظریف حرکتی هستند، قادر نیستند به خوبی از ماهیچه های کوچک خود استفاده کنند، بنابراین کارهایی مانند نگه داشتن مدادرنگی با انگشتان برای این دسته از کودکان نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. زمانی که نوبت به مهارت های حرکتی درشت می رسد، مشکل مربوط به ماهیچه های درشت و تسلط بر مهارت هایی مانند راه رفتن، لگد زدن، رقصیدن و بالا رفتن از پله ها می شود.

  • ۰
  • ۰

 اگر فرزندتان در طول روز زیاد بخوابد، شب‌ها راحت به خواب نمی‌رود

 

الگوی خواب بیشتر بچه‌ها بین یک سال و سه ماهگی تا وقتی یک سال و نیمه شوند عوض می‌شود. مثلا از دو بار خوابیدن در طول روز به یک بار کاهش پیدا می‌کند. بنابراین باید نسبت به این مسئله آگاه شوید تا بتوانید خوابشان را مدیریت کنید.

ساعت خواب؛ قبل از دو بعد از ظهر
 اگر بگذارید فرزندتان در طول روز زیاد بخوابد، شب‌ها به اندازه‌ی کافی خسته نمی‌شود و راحت به خواب نمی‌رود. خواب فرزندتان را به حداکثر سه ساعت در طول روز محدود کنید. ضمنا به خاطر داشته باشید خواب بعد از ساعت دو بعد از ظهر ممنوع است مگر اینکه نشود جلوی آن را گرفت. دلیلش هم این است که خواب بچه‌ها در طول روز هر چقدر زودتر باشد برای شب خسته‌تر می‌شوند. در غیر این صورت بچه‌ای که ساعت سه بعد از ظهر بخوابد و پنج عصر بیدار شود، نمی‌تواند ساعت هشت شب توی تختش باشد و خمیازه بکشد!
 
جایشان را عوض نکنید
جای خواب بچه‌ها را عوض نکنید و بگذارید تختشان باشد که آن‌ها را یاد خوابیدن می‌اندازد. نگذارید روی مبل، روی زمین یا در تخت شما به خواب بروند و به خوابیدن در جایی به جز تختشان عادت کنند.

  • ۰
  • ۰

علائم دیابت

اگر علائم دیابت به موقع شناسایی نشود برای کودکان خطرناک خواهد بود

 

اگر علائم دیابت به موقع شناسایی نشده و بیماری تشخیص داده نشود و بچه ها انسولین مورد نیاز را دریافت نکنند، برایشان خطرناک خواهد بود. بنابراین بهتر است نسبت به علائم این بیماری آگاهی های لازم را داشته باشید تا در صورت مشاهده آنها در بچه ها به موقع اقدام شود. حتما می دانید که ژنتیک در ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارد، اما بهتر است نسبت به این شش علامت هوشیارتر باشید.


بچه ای که زیاد دستشویی می رود
کار ساده ای نیست که متوجه بشوید فرزندتان بیش از حد طبیعی به دستشویی می رود یا نه! اما اگر متوجه شده اید که فرزندتان زیاد به دستشویی می رود و یا مدام شکایت می کند که نیاز به دستشویی دارد بهتر است کمی هشیارتر باشید.

به عقیده ی متخصصان بالا بودن میزان گلوکز یا همان قند در کلیه ها که توسط بدن جذب نمی شوند، باعث افزایش نیاز به دستشویی و دفع ادرار می شوند. در واقع کلیه ها تلاش می کند تا از مازاد قند موجود خلاص شوند، برای همین میزان ادرار بیشتر می شود.


بچه ای که بیش از حد احساس تشنگی دارد
البته بچه زیاد شیطنت می کنند و به همین دلیل نیز طبیعی است آب بیشتری مصرف کنند. اما بچه ای که بیش از حد طبیعی دستشویی می رود، بیشتر احساس تشنگی می کند، چون بدن وی نیاز به تامین آب لازم دارد.


متخصصان معتقدند که علاوه بر ادرار بیشتر، تشنه شدن مداوم نیز می تواند جزو علائم ابتلا به دیابت باشد. در واقع یک دور باطل نیز شکل می گیرد. هر چه کودکی زیاد آب بنوشد نیاز به ادرار کردن نیز در وی بیشتر می شود. به عقیده ی محققان مایوکلینیک این چرخه می تواند هشدار دهنده باشد.

  • ۰
  • ۰

آگهی رایگان

سامانه جامع نیازمندی های جام 24 که نمادی از همراهی و رونق کسب و کار در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل با حضور دکتر عنادی، رییس موسسه و مدیرمسئول روزنامه جام جم راه اندازی شد و مخاطبان روزنامه و سایت جام جم آنلاین از این پس در تماس با تلفن 1883 و سایت www.jam24.ir می توانند براحتی محصولات و نیازمندی های خود را علاوه بر چاپ در نیازمندی روزانه جام جم، به صورت آنلاین نیز در سایت جام 24 معرفی کرده و در سراسر کشور دیده شوند.
این اقدام در حالی صورت گرفت که همزمان با راه اندازی سامانه جام 24 به صورت روزانه ، از این پس شاهد اضافه شدن 4 صفحه روزنامه مربوط به اخبار استانی و شهرستانی خواهید بود تا دریچه ای جدید در سراسر کشور به سوی خانواده بزرگ جام جم گشوده شود.ثبت آگهی رایگان در جام 24 کلیک کنید .

  • iran canada