در ابتدا میخواهیم تعریف مختصری از بایگانی داشته باشیم . تمامی اسناد و مدارکی در سازمان ها ، ادارات ، موسسه ها ، شرکت ها و …. که در مورد رابطه کاری خود تهیه و از تاسیساتی که از آن ها نگهداری میکنند بایگانی میگویند . در سیستم بایگانی طبقه بندی مختلفی وجود دارد که میتوان از آن در حفظ و نگهداری اسناد استفاده نمود که استفاده از این تاسیسات امری گرانبها و ارزشمند میباشد . در بایگانی یک سری اصول وجود دارد که میخواهیم به آن بپردازیم .

سیستم بایگانی
اصل منشا : این اصل حکم خواهد کرد که شکل نخستین وب سایت حفظ شده و ترتیب آن تغییر پیدا نکند .
نظم اولیه : همانطور که از اسم آن پیداس بتوان بر اساس منظور خاصی اسناد را در کنار یکدیگر قرار داد . طبق این اصل نظم اولیه برای اسناد از ابتدا باید حفظ شود.
برای چه از سیستم بایگانی ریلی استفاده میشود ؟
در سازمان ها و اداره ها به دلیل آنکه اسناد و مدارک اصلی و فرعی وجود دارد و بسیار تعداد آن ها بالا میباشد برای منظم نمودن اسناد از سیستم بایگانی ریلی استفاده میگردد . معمولا در شرکت ها با مشکل کمبود مکان روبرو میشویم در سیستم های بایگانی ریلی ، راهروهای اضافی حذف میگردد و با حفظ تنها یک راهرو صرفه جویی در مکان قرار میگیرد که با این روش ظرفیت بایگانی را تا نود درصد افزایش میدهیم . برای مشاوره و خرید محصولات سیستم بایگانی ریلی میتوانید با شماره تلفن های موجود بر روی وب سایت تماس حاصل فرمایید .
- ۹۷/۰۲/۰۵